Parmalat SpA, una dintre cele mai mari companii producatoare de lactate din Europa si cea care, acum patru ani, a facut obiectul celui mai rasunator faliment din Italia, ar putea sa realizeze o achizitie cat de curand, informeaza Bloomberg.
Miscarea face parte din noua politica a companiei de a-si extinde portofoliul de produse, putand investi peste un miliard de euro pentru a introduce pe piata noi produse precum diverse sortimente de lapte aromat si iaurturi.
Reprezentantii companiei au declarat ca planul de reorganizare a activitatii le permite sa achizitioneze un alt producator, in conditiile in care se asteapta ca pana la sfarsitul anului sa plateasca dividende in valoare de 50% din profit.
Luna trecuta, directorul general al companiei, Enrico Bondi, a declarat ca grupul se va concentra pe strategii de expansiune a afacerilor prin achizitii, punand accent pe afacerile din pietele emergente.
Conducerea companiei a adaugat ca Parmalat a identificat deja cateva companii performante care ar reprezenta o oportunitate de achizitie. Compania este interesata, in special, de zona Americii de Sud si de Africa, dar si de consolidarea afacerilor din pietele stabile europene.
Grupul Parmalat a intrat intr-un proces de restructurare ampla dupa ce Enrico Bondi a fost numit director general. Firma italiana a intrat in criza financiara in anul 2003, in urma unor datorii in valoare de mai multe miliarde de dolari.
Scandalul Parmalat a izbucnit in momentul in care o firma independenta de audit a aflat ca Parmalat obisnuia sa-si falsifice conturile in banca de mai bine de un deceniu, corporatia acumuland datorii de 14,3 milioane de euro, de opt ori mai mult decat declarasera oficialii acesteia.
Produsele Parmalat au intrat pe piata romaneasca in 1991, primele sortimente distribuite fiind sucul Santal, laptele UHT, laptele special Parmalat