Dan Cioca (n.1939) isi traieste, fara indoiala, cea de-a doua tinerete creatoare. Iata, numai in acest an a deschis trei expozitii personale, una la Muzeul de Arta din Cluj-Napoca, alta la Galeria Caminul Artei, in primavara, si o alta, pe 6 septembrie, la Galeria Dialog de la Primaria Sectorului 2.
Fiecare a oferit o alta fateta a proteicei sale personalitati. Artist cu lunga activitate in zona graficii publicitare si a scenografiei, Dan Cioca a fost laureatul mai multor expozitii si concursuri internationale: Bienala Afisului de la Varsovia (1970, 1980), Trienala de Scenografie de la Novi Sad (1972, 1978, 1979) si diploma de merit a Academiei Pietro Vanucci din Perugia (1979).
In pofida acestor distinctii si a aprecierii de care se bucura in tara, artistul decide sa se expatrieze si, dupa o bursa in Italia, traverseaza Oceanul Atlantic si se stabileste la New York in 1983. Sederea in metropola americana i-a marcat opera. Cu mapa de schite sub brat, in orele libere (caci trebuia sa-si castige existenta printr-o munca total straina de viata artistica: sofer de taxi), cutreiera strazile si desena, in tus, peisaje citadine. Portofoliul adunat atunci a fost expus, in 2001, la Bucuresti, la Centrul Cultural American si la Galeriile Etaj 3/4 de la Teatrul National, apoi expozitia a fost itinerata in tara (Craiova, Constanta, Blaj, Aiud).
In actuala expunere, rigurozitatea desenului arhitectonic a fost abandonata in favoarea unei explozii cromatice si a unui gestualism manifest. Dan Cioca da frau liber trairilor de moment, stimulilor primari. Mana poarta penelul cu nervozitate. Tuseul este puternic, chiar agresiv. Daca am sintetiza arta lui Dan Cioca si am raporta-o la marile traiecte ale istoriei artei moderne, vom putea constata ca ea parcurge un mare arc peste timp, pornind de la caligrafia chineza, trecand prin analizele cromatice ale lui Vassil