Se spune ca rolul celor care lucreaza in resurse umane trebuie sa fie, inainte de toate, acela de a comunica eficient cu toti oamenii din companie. Cu toate acestea, intr-o banala conversatie cu cineva din HR, te poti pierde usor in cuvinte a "misiune", "viziune", "valori", "cultura si climat organizational", "motivatie", "provocare". De ce vorbesc oamenii de resurse umane intr-un limbaj pe care il inteleg doar ei si care, de multe ori, nu transmite nicio informatie?
"In putinele situatii in care m-am intalnit cu cineva de la departamentul de resurse umane, m-am simtit ca
intr-un dialog al surzilor. Ce spuneam eu nu ajungea la destinatar. In schimb, primeam raspunsuri frumoase si generale, dar complicat construite, care nu aveau neaparat legatura cu problema mea", spune un angajat dintr-o companie multinationala care activeaza pe piata de IT&C.
Dincolo de blocajul comunicational, cei mai multi dintre angajatii proaspat ajunsi in companie spun ca au vorbit o singura data cu "cineva" de la resurse umane, atunci cand s-au angajat.
"La unul dintre interviurile de angajare, am fost intrebat ce m-a determinat sa aplic pentru un job la firma respectiva, unde ma vad peste un an, daca am abilitati de lider, intrebarile standard... Parerea mea insa este ca nu le pasa daca te vezi tu lider. De fapt, vor doar sa-ti faci treaba, preferabil mai mult decat te platesc", este de parere un angajat al unui call center din Iasi.
Dincolo de declaratiile "politically correct" ale directorilor de HR, realitatea trista este ca cei mai multi dintre angajatii unei companii ajung foarte greu in biroul departamentului de resurse umane.
"Angajatii 'de rand' nu au acces in biroul directorului de resurse umane. De obicei, acestia iau legatura cu secretara din departamentul de resurse umane cand au nevoie de o adeverinta sau ceva asemanator. Consilierea pe pa