Pe aeroporturile de tranzit, precum cele din Paris sau Roma, se pierd cele mai multe bagaje Operatorii aerieni de linie regulata intarzie sau pierd anual circa 50.000 de bagaje pe cursele in si dinspre Romania, rezulta dintr-o statistica realizata de Association of European Airlines (AEA) la nivel international, aplicata de ZF la piata din Roman
Daca la nivel international principalele companii care au operatiuni si pe piata locala (TAROM, Lufthansa, KLM, Air France, Austrian Airlines, Malev, Czech Airlines, British Airlines si Alitalia) au avut anul trecut o rata de intarziere de 14 bagaje la mia de pasageri, la circa 3,5 milioane de pasageri transportati in si dinspre Romania in 2006, rezulta 50.000 de bagaje intarziate.
Astfel, cresterea pietei aeriene este evidenta nu numai prin mai multe linii aerine care intra pe piata sau prin introducerea de noi rute, ci si prin numarul mai ridicat de pasageri care s-au confruntat cu intarzierea sau pierderea bagajului, odata ajunsi la destinatie. Desi situatia in care ajunge la destinatie fara bagaj este frustranta pentru pasager, operatorii aerieni si reprezentantii aeroporturilor sau al firmelor de handling nu au oferit date exacte pentru piata din Romania.
Studiul AEA analizeaza rata de pierdere a bagajelor pentru cei mai importanti operatori internationali, noua dintre acestia fiind prezenti cu activitati importante pe piata locala (TAROM, Lufthansa, KLM, Air France, Austrian Airlines, Malev, Czech Airlines, British Airlines si Alitalia). Acestia impreuna cu operatorul Carpatair detin peste 80% din piata locala, potrivit datelor furnizate de IATA (International Air Transport Association).
Din studiul referitor la intarzierile de bagaje realizat de AEA lipseste insa Carpatair, al doilea operator ca marime de pe piata, care a transportat anul trecut circa 500.000 de pasageri.