Aplauze prelungi, ovatii si lacrimi in ochi, pentru finalul emotionant desfasurat pe acordurile piesei "The Show Must Go On", al trupei Queen. Cele doua spectacole sustinute la Teatrul National din Bucuresti, in ultimele zile ale Festivalului "George Enescu" (21 si 22 septembrie), de celebra companie "Bejart Ballet Lausanne" s-au bucurat de un urias succes.
Biletele s-au epuizat inca din luna august. Daca la primul spectacol prezentat in Romania de marele coregraf francez Maurice Bejart, in urma cu 7 ani (tot la TNB), un rol important l-au jucat elementele vizuale auxiliare - decorurile, costumele create de Gianni Versace -, de asta data, totul s-a redus la esenta, la dans. "LAmour, la dance" reprezinta un colaj de momente coregrafice din creatia de peste cinci decenii a lui BEjart. Putine capitale europene au parte de acest spectacol, iar Bucurestiul a fost una din privilegiate, si inca cu doua reprezentatii!
Doar sapte din dansatorii ce au venit in 2000 la Bucuresti mai fac parte din trupa. Restul sunt tineri, foarte tineri. Prezent in cele doua zile la repetitii, am inteles munca uriasa ce sta in spatele fiecarui gest, sarituri, intoarceri gratioase, in spatele succesului. Cateva ore de exercitii, urmate de doua ore de repetitie generala, putina pauza, iar apoi spectacolul propriu-zis. Tot timpul, in ochii balerinilor se citea dorinta de a fi mai buni, de a se corecta, perfectiona. Se incurajau, se sfatuiau intre ei, repetau gesturile, chiar si in micile pauze, chiar si la machiaj. Iar cel ce i-a supravegheat si corectat pas cu pas a fost Gil Roman, omul numarul 1 al lui Bejart, dansatorul sau principal, de aproape 25 de ani.
Gil Roman
"Pentru un artist, dar si pentru orice om,
sensibilitatea este chiar baza vietii"
"Mi-a luat ani de zile sa-l scot pe Gil Roman - acest artist incomparabil - din starea de exil