Toate şcolile trebuie să-şi facă public raportul de evaluare internă a calităţii, pentru anul 2006-2007, până pe 10 octombrie. Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) trebuie să evalueze, conform legii, şcolile din România o dată la trei ani. Însă, fiecare şcoală trebuie să-şi prezinte anual raportul pe calitate. „Comisiile din cadrul fiecărei unităţi de învăţământ care se ocupă de asigurarea calităţii vor întocmi fişe descriptive ale şcolii. Ei pot alege ca pentru fiecare indicator să existe şi un fel de calificativ, cum ar fi excelent, foarte bine, bine, satisfăcător, nesatisfăcător, sau pot folosi steguleţe albastre, galbene, roşii... De exemplu, albastru reprezintă calitatea, roşu arată că şcoala are probleme“, a declarat Paul Dumitrescu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Vâlcea. Părinţii vor şti dacă se face educaţie artistică de calitate, dacă şcoala are profesori buni de limbi străine, dacă este dotată cu mobilier nou sau dacă şcoala este securizată şi îţi poţi lăsa copilul fără să-ţi faci griji. Aceste fişe vor fi expuse la şcoli, pe internet şi la inspectoratele şcolare, unde vor exista rapoartele complete ale tuturor şcolilor din oraş. De asemenea, o dată la trei ani, şcolile vor fi evaluate pe două niveluri: de funcţionare, prin care se dau acreditări şi autorizări, şi comparativ, de calitate a şcolilor. „Pentru al doilea nivel nu se va folosi evaluarea absolută, cum ar fi numărul de olimpici, sau rezultatele de excelenţă, ci evaluarea adăugată, respectiv dacă şcoala se ocupă de integrarea socială şi profesională a elevilor. De exemplu, dacă un copil intră în clasa întâi fără să ştie să vorbească limba română şi ajunge ca în clasa a IV-a să poată vorbi şi citi corect, atunci această şcoală şi profesorii care predau aici sunt de calitate“, a mai spus Paul Dumitrescu. Culorile calităţii v