Compania de stat care detine monopolul transportului pe calea ferata Russian Railways (RZD) a fost de multe ori criticata pentru calatoriile lungi si plicticoase, calitatea proasta a serviciilor si pentru garniturile de tren vechi pe care le foloseste. RZ
Campania de rebranding este cea mai vizibila parte a unui plan major de dezvoltare a retelei de cai ferate din Rusia, a declarat Vladimir Iakunin, presedintele companiei, scrie Moscow Times.
Programul de dezvoltare va permite investitiile straine in sistemul rusesc de cai ferate, iar in cele din urma am putea asista la o privatizare partiala a companiei. Imbunatatirile, de la calitatea mancarii si pana la posibilitatea accesului la internet, nu au alt scop decat sa sporeasca gradul de confort al pasagerilor.
Luna trecuta, Iakunin i-a prezentat planul de modernizare a cailor ferate rusesti presedintelui Putin. Se estimeaza ca ambitiosul plan va necesita fonduri in valoare de 13.700 mld. ruble (430 mld. euro), lucrarile care vor transforma intr-o maniera radicala sistemul de cai ferate fiind programate sa se finalizeze in 2030.
Banii necesari vor fi furnizati de catre administratia centrala in proportie de 20% si de catre cea locala 5%. Restul banilor provin din fondurile companiei si din investitii private. "Asta nu inseamna ca stam cu mana intinsa", a declarat Iakunin. "Sa iei 20% din 13.000 de miliarde de dolari nu reprezinta aproape nimic comparativ cu PIB-ul Rusiei", a adaugat el.
Noile reglementari privind ramurile strategice ale economiei nu vor afecta cu nimic investitiile straine, asadar miliarde de dolari reprezentand investitii private pot veni din exteriorul tarii, spune Iakunin, adaugand ca "pentru mine, nationalitatea banilor nu conteaza. Nu vom trage niciodata o granita intre investitiile private rusesti si cele externe".
Pentru a strange fondurile ne