*Pentru copiii aflaţi în dificultate au fost pregătiţi dascăli speciali
*Etnicii minoritari, copiii fără părinţi, săracii vor avea parte de o educaţie incluzivă
Programul Phare 2004 – Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate a ajuns la final. Din datele Ministerului Educaţiei reiese că, în cadrul programului ce a început în ianuarie 2006, 350 de formatori de profesori au urmat cursuri de formare şi au devenit formatori în domeniul educaţiei incluzive, al dezvoltării şi aplicării curricumului la decizia şcolii, în special pentru aplicarea programului „A doua şansă”.
1520 de profesori, din 27 de judeţe în care s-a aplicat programul, au urmat şi ei cursurile programului de formare din cadrul proiectului.
Studenţii înscrişi la învăţământul universitar cu frecvenţă redusă, secţia institutori, vor avea şansa să lucreze mai uşor în reţea, ca urmare a dotării caselor corpului didactic şi a unor centre locale cu aparatura necesară. Urmare a implementării programului, au fost identificaţi 231 de mediatori şcolari care se vor ocupa de elevii proveniţi din familiile defavorizate, dar şi de aceia care au abandonat şcoala şi nu au rezultate bune la învăţătură.
Zilele acestea, în Poiana Braşov, sunt analizate rezultatele obţinute şi va fi lansat programul „Schema de granturi Phare 2005”.
Până la sfârşitul lunii, inspectoratele şcolare, ce au depus proiecte pentru primirea de fonduri Phare vor afla dacă proiectele le-au fost aprobate.
Banii vor fi folosiţi pentru programe gen „şcoala de după şcoală”, „grădiniţe estivale”, pentru asigurarea hranei copiilor, a transportului acestora, a activităţilor extracurriculare sau a dezvoltării infrastructurii şcolilor. (E.L.)
*Pentru copiii aflaţi în dificultate au fost pregătiţi dascăli speciali
*Etnicii minoritari, copiii fără părinţi, săracii vor avea parte de o educaţie incluzivă