Comisia Europeana a propus, luni, ca, incepand din 2009, autoturismele sa fie dotate obligatoriu cu sistem de asistenta la franare, pentru ca numarul victimelor de pe sosele sa se diminueze, transmite AFP.
Aproximativ 8.000 de pietoni si ciclisti mor anual in accidente pe drumurile europene. Asistenta obligatorie la franare ar permite salvarea a 1.100 de vieti si reducerea numarului de raniti grav cu 46.000, potrivit unui studiu al Comisiei.
Asistenta la franare consta intr-un dispozitiv care detecteaza presiunea exercitata de sofer asupra pedalalei de franare, si in caz de urgenta aplica 100% din forta de franare. Aparatul permite reducerea distantei de franare a unui vehicul in situatie critica, astfel ca impactul cu un pieton poate fi evitat sau cel putin se va produce la o viteza mai mica, a spus Comisia Europeana.
Autoritatile de la Bruxelles estimeaza ca alte sisteme de prevenire a coliziunilor dintre masini, precum radarele sau camerele care detecteaza prezenta unui obstacol pe drum, ar putea fi eficace, dar considera ca folosirea lor s-ar putea generaliza abia peste cativa ani.
Comisia Europeana a propus, luni, ca, incepand din 2009, autoturismele sa fie dotate obligatoriu cu sistem de asistenta la franare, pentru ca numarul victimelor de pe sosele sa se diminueze, transmite AFP.
Aproximativ 8.000 de pietoni si ciclisti mor anual in accidente pe drumurile europene. Asistenta obligatorie la franare ar permite salvarea a 1.100 de vieti si reducerea numarului de raniti grav cu 46.000, potrivit unui studiu al Comisiei.
Asistenta la franare consta intr-un dispozitiv care detecteaza presiunea exercitata de sofer asupra pedalalei de franare, si in caz de urgenta aplica 100% din forta de franare. Aparatul permite reducerea distantei de franare a unui vehicul in situatie critica, astfel ca i