Allianz-Tiriac Asigurari, cea mai mare companie de profil de pe piata locala, a investit peste 700.000 de euro in soft si echipamente care le permit agentilor de vanzari ai companiei sa se conecteze de pe teren la bazele de date ale firmei.
"Cu ajutorul solutiilor Microsoft Windows Mobile, ne-am crescut productivitatea cu 30% si am scazut costurile cu 20% prin eliminarea informatiilor in dublu exemplar din baza de date", a declarat pentru ZF Marius Dan Balica, Chief Information Officer la Allianz-Tiriac Asigurari.
Potrivit lui, din aceasta suma, circa 500.000 de euro au reprezentat cheltuielile pe echipamente, in timp ce licentele si dezvoltarea software au costat compania 200.000 de euro.
Compania a demarat in luna octombrie a anului trecut dezvoltarea unei aplicatii de conectare a dispozitivelor mobile cu sistemele interne ale companiei folosind infrastructura deja existenta bazata pe Microsoft .NET Framework.
Allianz-Tiriac a derulat intre 2002 si 2005 un proiect in valoare de circa 2,5 mil. euro de consolidare si centralizare a infrastructurii IT bazata pe Internet, in cadrul caruia au fost rescrise in Microsoft .NET Framework toate cele 15 aplicatii folosite de companie.
Una dintre primele etape a presupus achizitionarea a 470 de PDA-uri (Personal Device Assistant) Qtek 9000 si E-ten M600+ echipate cu sistemul de operare Windows Mobile. Potrivit lui Balica, echipa de vanzari avea nevoie constant de informatii in timp real, dar si sa colecteze in timp real informatii cu privire la proprietatile asigurate si clienti.
"Daca primul pas a fost facut pentru centralizarea bazelor de date, acum a fost nevoie sa oferim acces si personalului din teren", adauga oficialul Allianz-Tiriac. El spune ca noile dispozitive, capabile sa fotografieze la rezolutii de pana la 2 megapixeli vor preveni eventuale fraude si vor contribui la eficientiz