Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va incepe, in sistem de concesiune, la mijlocul anului viitor, realizarea noii centuri ocolitoare a Capitalei la profil de autostrada. Noua ruta va fi realizata cu doua benzi pe sens, desi ar fi fost ideal ca aceasta sa aiba cite trei pentru fiecare sens, spune Mihai Grecu, director general al CNADNR.
O consolare a directorului general este faptul ca largirea actualei sosele de centura la patru benzi va diminua cererea de trafic pe viitoarea autostrada.
Intre actuala sosea de centura si viitoarea autostrada va fi o distanta considerabila, de pina la zece kilometri, care va fi maxima in zona de nord a Capitalei si minima, de aproximativ un kilometru, in sud-estul Bucurestiului. Mihai Grecu accepta ca autostrada este prea mult in afara Bucurestiului si spune ca era mai bine daca viitoarea autostrada era chiar in interiorul actualei centuri.
Acest lucru nu a fost posibil, din cauza „lipsei anterioare de planificare urbana“, spune directorul general. „Ar fi fost necesare prea multe exproprieri“, explica acesta.
Potrivit planurilor actuale, autostrada va avea o lungime totala de 100 de kilometri, va fi impartita in doua tronsoane - nord si sud (delimitate de intersectiile inelului cu autostrazile A1 Bucuresti-Pitesti si A2 Bucuresti-Constanta) si va avea noduri rutiere cu toate drumurile nationale pe care le intersecteaza, cu exceptia drumurilor judetene.
Pentru realizarea ei, luind in considerare o latime a fisiei de teren expropriate de 50 de metri, statul va trebui sa exproprieze 500 de hectare in jurul Capitalei. Socotind un pret mediu pe metru patrat de 50 de euro, costurile totale aproximative cu terenurile se vor ridica la 250 de milioane de euro.
Pretul platit pentru construirea unui kilometru va atinge probabil sapte mi