Operatorii de profil anticipează încă trei-cinci ani de creştere susţinută a cererii pentru întreaga piaţă românească Dominată de segmentul auto, piaţa leasingului începe să
Operatorii de profil anticipează încă trei-cinci ani de creştere susţinută a cererii pentru întreaga piaţă românească
Dominată de segmentul auto, piaţa leasingului începe să facă loc şi finanţărilor pentru echipamente sau sectorul imobiliar. Per ansamblu, operatorii se aşteapă ca, într-un orizont de timp de minimum trei-cinci ani, piaţa leasingului să crească într-un ritm susţinut, la un nivel comparabil cu cel înregistrat în 2007.
Piaţa leasingului auto se apropie de maturitate, în timp ce leasingul pentru echipamente şi imobiliar este în plină dezvoltare. "Ritmul de creştere pe segmentul de leasing auto va continua să încetinească.
Piaţa auto mai permite o creştere care să acomodeze cererea încă semnificativă de automobile noi, determinată atât de creşterea veniturilor individuale, cât şi de aspiraţiile românilor către maşini mai scumpe", a declarat, pentru "Adevărul", Claudiu Stănescu, directorul general al BCR leasing IFN. Acesta apreciază că leasingul auto va reprezenta, la finele acestui an, circa 70% din volumul total al contractelor de acest tip, în scădere cu şase puncte procentuale faţă de perioada similară a anului trecut.
În pofida menţinerii dominaţiei leasingului auto, estimările arată creşteri semnificative ale segmentului imobiliar şi de echipamente. "Apreciem că segmentul imobiliar ar putea câştiga trei-cinci puncte procentuale la nivelul pieţei naţionale (faţă de circa 4% în 2006).
În măsura în care companiile de leasing vor găsi soluţii de finanţare mai avantajoase pentru segmentul rezidenţial, creşterea ar putea fi mai mare. Şi leasingul de echipamente poate câştiga câteva procente pe piaţa naţională în următorii ani, dacă se păstrează