In lumea branding-ului corporativ, companiile angajeaza armate de executivi pentru a fi siguri ca forma, culoarea si plasarea grafica a logo-urilor se va mentine standard. Sa imparti logo-ul cu alte companii? Niciodata. Insa acest lucru s-ar putea schimba radical, relateaza editia online a cotidianului International Herald Tribune (IHT).
Primavara trecuta, organizatorii Olimpiadelor de Vara ce vor avea loc in Londra, in 2012, au experimentat o critica dura la adresa logo-ului conceput pentru acest eveniment. Presa britanica a caracterizat simbolul ca pe “o zvastica rupta in bucati”, printre altele.
Forma logo-ului a starnit indelungi controverse, criticii fiind absolute terifiati de faptul ca acest logo ar putea fi adaptat de sponsorii olimpici, care isi vor alatura propriile brand-uri, logo-uri si culori in emblema propusa pentru 2012. Altfel spus, crearea de logo-uri in cadrul logo-ului Olimpiadei.
Insa Wolff Olins, compania responsabila de crearea design-ului pentru logo-ul Olimpiadei din 2012, declara ca brand-urile ar trebui sa adopte o schema mai flexibila. “In trecut, identitatea unei corporatii se rezuma la control si consistenta”, a declarat pentru IHT Karl Heiselman, presedinte al Wollf Olins, parte a grupului Omnicom. “Cu atat de mult control, se intampla ca oamenii sa uite de continut”, sustine Heiselman.
Compania Wolff Olins este prezenta in Londra si New York, deservind clienti importanti precum New York City si New Museum of Contemporary Art in New York, a caror logo-uri sunt create intr-o maniera flexibila, ca o baza pentru continut, potrivit lui Heiselman.
Simbolul New York City, NYC, este cel mai popular simbol al Americii, utilizat pretutindeni de companiile de taximetrie, de agentiile de turism in campanile lor publicitare, chiar si in promovarea zonelor rezidentiale unde locuiesc actori celebri ca Robert de Niro. @N_