George Sanduleac, directorul de marca al Audi, spune ca separarea showroomurilor si a punctelor de vanzare pentru Audi si Volkswagen va determina o crestere a vanzarilor brandului premium a grupului VW, evitandu-se astfel "canibalizarea" celor d
"Politica Grupului Volkswagen-Audi este de a avea retele exclusive pentru marcile din cadrul concernului. Fiecare marca trebuie vazuta ca o companie individuala. Audi este un brand premium, care trebuie sa ofere o alta gama de servicii in comparatie cu celelalte marci din cadrul grupului", a declarat George Sanduleac.
De la intrarea pe piata si pana in prezent cele doua marci au fost promovate impreuna, din acest an Porsche Romania, importatorul oficial, urmand sa separe activitatea de retail pentru Audi si Volkswagen.
"Audi a adoptat aceasta strategie la nivel global incepand cu 2002, iar implementarea sa pe piata locala a inceput din 2006. Politica grupului VW-Audi este de a individualiza fiecare marca, atat la nivel de costuri, cat si in ceea ce priveste profitul", a subliniat Sanduleac.
In acest an reteaua Audi pe piata locala s-a extins cu trei noi dealeri, in timp ce alte cinci isi vor schimba actuala locatie intr-una noua. Potrivit reprezentantilor Porsche Romania investitiile intr-un showroom Audi se ridica la peste 3 milioane de euro, fara a include in aceasta suma si pretul terenului, a carui suprafata este cuprinsa intre 7.000 si 10.000 de metri patrati.
"Costurile implicate de construirea unui nou dealership au crescut cu aproape 100% in ultimii doi ani, in principal datorita cresterii pretului terenurilor. Daca in 2005 investitiile intr-un dealer erau de aproximativ 1,5-2 milioane de euro, acum acestea sunt de 3,5-4 milioane de euro", a declarat Sanduleac.
In prezent doar exista pe piata locala doar doi dealeri comuni pentru VW si Audi, Porsche Bucuresti Vest si cel