Grupul financiar elen EFG Eurobank, actionar majoritar al Bancpost, a intrat pe piata asigurarilor din Romania prin doua divizii distincte – EFG Eurolife Asigurari de Viata si EFG Eurolife Asigurari Generale.
Pe segmentul asigurarilor de viata, tinta companiei va fi pozitionarea in topul primilor trei jucatori, la finele unei perioade de cinci ani de activitate. Potrivit declaratiilor reprezentantilor grupului, compania de asigurari generale se va plasa, in acelasi interval de timp, ca unul dintre jucatorii importanti ai industriei de asigurari. Intr-o prima etapa, grupul va miza pe produse de asigurare care vor fi atasate produselor bancare. Astfel, in cazul creditelor, clientii vor avea acces la asigurarile de viata si de proprietate ale celor doua subsidiare. Reprezentantii EFG Eurobank au precizat ca, deocamdata, nu vor intra pe segmentul asigurarilor auto, intrucat acesta nu este unul profitabil in Romania, iar obiectivul principal al companiilor este de a tinti mai intai profitabilitatea si mai apoi cota de piata. Distributia produselor de asigurare se va realiza prin reteaua Bancpost, care cuprinde peste 200 de unitati. Pe termen mediu si lung, cele doua companii vor dezvolta insa si alte canale de distributie, a declarat seful operatiunilor EFG Eurolife din Romania, Anita Nitulescu.
"Intrarea pe piata de asigurari din Romania a fost motivata, pe langa conditiile macroeconomice favorabile, de potentialul acestei industrii. Gradul de penetrare in Produsul Intern Brut al asigurarilor este de 2% in Romania, comparativ cu o medie de 9% in Uniunea Europeana", a declarat directorul general al grupului EFG Eurolife, Alexander Sarrigeorgiou. Acesta a afirmat ca subsidiara de asigurari de viata va intra si pe piata pensiilor facultative, fara a preciza insa momentul. In ceea ce priveste proiectul legii privind asigurarea obligatorie a locuintei, Sarrig