Jae Bong Li, preşedintele Daewoo Mangalia, analizează mediul de afaceri din România şi propune soluţii pentru ca acesta să devină competitiv. Sursa: Foto: Feri PredescuSursa: Foto: Cătălin Ionescu
1 /.
Preşedintele Şantierului Naval Daewoo Mangalia, coreeanul Jae Bong Li, iese la rampă, criticând modul în care autorităţ ile române colaborează cu companiile străine din ţară. Greutăţile de neimaginat pe care le întâmpină în România l-ar putea împiedica să-şi ducă la bun sfârşit proiectele şi să-şi onoreze comenzile.
Compania are contracte de construcţii navale în valoare de aproximativ două miliarde de euro. Jae Bong Li a scris, în urmă cu aproape o lună, o scrisoare pe care a trimis-o premierului Călin Popescu-Tăriceanu, Ministerului Economiei şi Finanţelor, Camerei Deputaţilor, Senatului, Prefecturii Constanţa şi Primăriei Mangalia.
În scrisoare, Jae Bong Li vorbeşte despre monopolul din industria materialelor de construcţii, despre lipsa forţei de muncă, despre durata prea mare a eliberării vizelor pentru specialiştii din ţările din afara UE, despre taxele împovă rătoare, despre corupţia şi birocraţia din administraţia publică românească. Până la această oră, nu a primit niciun răspuns, de la niciunul dintre destinatari.
„Toată lumea ştie că principalaproblemă este corupţia“
EVZ: Aţi trimis o scrisoare guvernuluişi parlamentului. Este prima ieşirela rampă după 10 ani de când Daewooîşi desfăşoară activitatea la Mangalia.De ce aţi făcut asta, ce vă nemulţumeşte atât de tare?
Jae Bong Li:Constatăm că preţul produselor româneşti este prea mare, iar livrarea şi calitatea produselor sunt nesatisfă cătoare. Din cauza cotei de import limitate în UE, preţul produselor importate este cu 20% mai ridicat decât al celor româneşti.
Apoi, fabricile din România practică preţuri cu 10%-20% mai