Directorul de operaţiuni al Financial Times explică ce trebuie să facă presa scrisă pentru a rezista în era digitală. Ziarele îşi pot asigura supravieţuirea în era digitalului dacă vor miza pe calitatea editorială, pe inovaţie şi se vor adapta cerinţelor cititorilor, susţine Peter Slaughter. Capital: Într-o perioadă în care cititorii sunt tot mai interesaţi de internet, de informaţia gratuită, ce ar trebui să facă un ziar economic pentru a supravieţui? Pet
Directorul de operaţiuni al Financial Times explică ce trebuie să facă presa scrisă pentru a rezista în era digitală. Ziarele îşi pot asigura supravieţuirea în era digitalului dacă vor miza pe calitatea editorială, pe inovaţie şi se vor adapta cerinţelor cititorilor, susţine Peter Slaughter.
Capital: Într-o perioadă în care cititorii sunt tot mai interesaţi de internet, de informaţia gratuită, ce ar trebui să facă un ziar economic pentru a supravieţui?
Peter Slaughter: Trebuie să furnizezi un produs care să convingă, un ziar pe care oamenii să îşi dorească să îl cumpere pentru informaţie. În cazul Financial Times (FT), cititorii dau bani pentru conţinutul acestuia, el este cheia. Oamenii sunt dispuşi să plătească pentru că au nevoie de informaţie dificil de obţinut, puternică, de calitate. Aşa este şi pe internet, unde analizele şi sintezele sunt disponibile numai abonaţilor.
Capital: Ce a făcut Financial Times pentru a face faţă schimbărilor?
Peter Slaughter: Am lărgit portofoliul de produse şi servicii. Oferim webcast, cititorii pot descărca materiale ale senior editorilor noştri, avem comunităţi precum Alphaville (serviciu digital de ştiri şi comentarii din domeniul bursier, al fondurilor private şi investiţiilor bancare, n.r.), motoare de căutare. Încercăm să lărgim tot timpul paleta