În totalul pieţei de cosmetice, produsele de machiaj deţin ponderea cea mai mare ca volum al vânzărilor: 35%. În ultimul an şi jumătate, România a importat peste 1.000 de tone de rujuri, glossuri, creioane pentru conturul buzelor, tuşuri pentru gene, farduri de ochi şi dermatografe. „Analizând din punct de vedere cultural această piaţă, se pare că ce se vede este mai important decât ceea ce nu se vede“, arată Monica Tatoiu, managing director la Oriflame Rom�
În totalul pieţei de cosmetice, produsele de machiaj deţin ponderea cea mai mare ca volum al vânzărilor: 35%. În ultimul an şi jumătate, România a importat peste 1.000 de tone de rujuri, glossuri, creioane pentru conturul buzelor, tuşuri pentru gene, farduri de ochi şi dermatografe.
„Analizând din punct de vedere cultural această piaţă, se pare că ce se vede este mai important decât ceea ce nu se vede“, arată Monica Tatoiu, managing director la Oriflame România, faptul că produsele de înfrumuseţare sunt mai căutate, la noi, decât cele de îngrijire personală şi prevenţie. Parfumurile, în schimb, stârnesc aproximativ acelaşi interes ca şi cosmetica decorativă, deţinând, cantitativ, 30% din vânzări.
Criteriile de alegere a unui produs de machiaj depind de vârsta utilizatoarei şi de banii disponibili. La 17 ani, de exemplu, se recurge la cosmeticele ieftine şi foarte moderne, pentru un „look trendy“, dar care nu ajung sa fie consumate decât în proporţie de 20%, pentru că moda şi colecţiile producătorilor se schimbă la fiecare şase luni. Pe măsura înaintării în vârstă, se caută calitatea, produsele cu factor de protecţie mare şi produsele antiaging.
În ceea ce priveşte problemele pieţei locale, reprezentanta Oriflame face următorul comentariu: „Nu avem un consumator educat – nici pe această piaţă! – în spiritul occ