Documente:
Cartea Alba a Presei III - Problemele economice ale presei
(10.10.2007) PDF
Competitivitatea naucitoare care se face simtita pe piata media din Romania este si sursa principalelor probleme economice cu care se confrunta acest sector, reiese dintr-un raport realizat de Agentia de Monitorizare a Presei, in parteneriat cu Centrul pentru Jurnalism Independent si publicat miercuri.
Potrivit „Cartei Albe a Presei III - probleme economice ale presei”, piata incepe sa se confrunte cu obstacole de natura sa afecteze business-ul de media, precum deficitul de forta de munca sau distributia deficitara.
Acestea iau treptat locul derapajelor ce conduceau, pana nu demult, la presiuni politice si economice directe asupra media - derapaje care, desi incep sa dispara sau sa devina mult mai subtile, continua sa se faca simtite.
Afacerea de media din Romania se loveste de o serie de probleme comune pentru toate platformele analizate in raport, de trei experti in domeniu: Cristina Simion (presa scrisa), Anca Gheorghe (audiovizual) si Iulian Comanescu (Internet).
Fiecare dintre aceste platforme inregistreaza si probleme specifice, rezultate din evolutiile rapide ale pietei, in general, si ale fiecarui mediu, in particular, spun cei trei, pe baza discutiilor avute cu manageri de top din fiecare tip de organizatie, la nivel national si local.
Probleme generale ale pietei:
• Concurenta se face simtita nu doar intre organizatii de media, ci si intre tipuri de media
• Posturile de radio si televiziune generaliste sunt in pierdere de viteza in fata canalelor de nisa, dar si in fata noilor media. Nisele au audiente inguste, iar Internetul are inca penetrare modesta in Romania
• Scaderea consumului mediatic este dublat de cresterea bugetelor de publicitate, in special in audiovizual @