Şoferii se pot pierde uşor în „puzzle-ul“ de condiţii din poliţele auto. Preţurile pot varia cu peste 20% de la o companie la alta. Cu ajutorul specialiştilor, pot găsi însă cele mai bune oferte din piaţă. Diferenţele între asigurători pot apărea atât la nivelul preţurilor, cât şi în calitatea serviciilor oferite. De exemplu, accesul asiguratului la o reţea mare de unităţi service poate scuti foarte mult din timpul său la lichidarea unei daune. Pe de a
Şoferii se pot pierde uşor în „puzzle-ul“ de condiţii din poliţele auto. Preţurile pot varia cu peste 20% de la o companie la alta. Cu ajutorul specialiştilor, pot găsi însă cele mai bune oferte din piaţă.
Diferenţele între asigurători pot apărea atât la nivelul preţurilor, cât şi în calitatea serviciilor oferite. De exemplu, accesul asiguratului la o reţea mare de unităţi service poate scuti foarte mult din timpul său la lichidarea unei daune. Pe de altă parte, anumite riscuri, cum ar fi tăierea anvelopelor sau vandalismul, nu sunt asigurate de către toate societăţile sau nu sunt incluse în pachetul standard de protecţie. În plus, deţinătorii de autovehicule trebuie să aibă în vedere stabilitatea companiei de asigurări la care apelează.
Unul dintre aspectele esenţiale din poliţa CASCO este franşiza, partea din daună pe care o suportă asiguratul. Clienţii trebuie să ceară explicaţii detaliate cu privire la modul de calcul al franşizei şi la situaţiile în care ea se aplică. Astfel, există franşiză numai pentru avarii din accidente, franşiză la daune totale sau parţiale sau numai pentru furt. Valoarea franşizei poate fi stabilită în sumă fixă sau procentual din valoarea asigurată sau din valoarea daunei.
Un puzzle configurat de client
„Sunt foarte multe elemente configurabile în poliţa de asigu