Peste 1,8 milioane de români au trecut anul acesta graniţa cu Bulgaria, nu doar în drum spre litoral, aşa cum s-ar crede, cât mai ales pentru shopping. Şi asta pentru că preţurile bunurilor de larg consum sunt mai mici decât în România. Punctul de trecere a frontierei către Ruse. Numărul maşinilor pregătite să intre în Bulgaria nu este foarte mare. Fiind o zi de miercuri, nu este de aşteptat un trafic intens, cu atât mai puţin la şapte dimineaţa. Trei ore mai târzi
Peste 1,8 milioane de români au trecut anul acesta graniţa cu Bulgaria, nu doar în drum spre litoral, aşa cum s-ar crede, cât mai ales pentru shopping. Şi asta pentru că preţurile bunurilor de larg consum sunt mai mici decât în România.
Punctul de trecere a frontierei către Ruse. Numărul maşinilor pregătite să intre în Bulgaria nu este foarte mare. Fiind o zi de miercuri, nu este de aşteptat un trafic intens, cu atât mai puţin la şapte dimineaţa. Trei ore mai târziu însă, parcarea hipermarketului Metro din localitate este aglomerată, peste 50% din autoturisme având număr de România.
Panourile cu reclame în limba română nu mai sunt demult o raritate în ţara vecină. Le poţi vedea aproape peste tot, imediat după ce treci frontiera. Iniţial, ideea comercianţilor locali a fost de a-i atrage pe turiştii români aflaţi în drum spre staţiunile bulgăreşti să-şi facă provizii de la ei. Pe o astfel de strategie a mizat şi Metro, care a şi plusat. În magazinul retailerului german din Ruse, românii se simt ca la ei acasă. Aici, sigurul lucru care îţi aminteşte unde te afli sunt preţurile exprimate în leva. Pe rafturi, poţi găsi chiar şi produse româneşti, precum biscuiţi şi fursecuri. Lângă recepţie, un panou îi avertizează pe clienţii români să nu-şi lase copiii nesupravegheaţi. Printre cei care plimbă cărucioare burduşite prin magazin se a