La începutul săptămânii viitoare, va fi lansat oficial primul studiu asupra audienţei site-urilor româneşti de internet. Până acum însă, doar doi clienţi de publicitate au dorit acces direct la aceste informaţii. Studiul de Audienţă şi Trafic Internet (SATI), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), va schimba mediul publicităţii online, oferind în premieră nu numai date certe de trafic şi audienţă ale site-urilor, dar şi profilurile socio-demografi
La începutul săptămânii viitoare, va fi lansat oficial primul studiu asupra audienţei site-urilor româneşti de internet. Până acum însă, doar doi clienţi de publicitate au dorit acces direct la aceste informaţii.
Studiul de Audienţă şi Trafic Internet (SATI), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), va schimba mediul publicităţii online, oferind în premieră nu numai date certe de trafic şi audienţă ale site-urilor, dar şi profilurile socio-demografice (pe grupe de vârstă, educaţie, venit etc.) ale vizitatorilor.
În prezent, spune Arina Ureche, directorul general al BRAT, în studiu sunt înscrise 185 de site-uri, „dar primele rezultate, cele de trafic, vor fi publicate doar pentru aproximativ 140 dintre acestea.“ Primii care vor avea acces la aceste date vor fi editorii, adică deţinătorii de site-uri cu conţinut propriu, precum ediţiile online ale ziarelor sau portalurile posturilor de televiziune. Accesul la aceste informaţii se va face cu un decalaj de 15-20 de minute faţă de momentul înregistrării traficului, prin intermediul unui aplicaţii software specializate, furnizată de compania germană Spring GmbH.
„În plus, editorii vor avea acces la câteva detalii referitoare la rezultatele de trafic proprii (cuvinte de căutare, referreri etc.)“, completează Ureche. „Detaliile“ amintite de Ureche s