Diferenţa de vânzări dintre cele două state s-a redus la 5.000 de autovehicule. Zona Europei Centrale şi de Est deţine 6,7% din totalul maşinilor înmatriculate în Europa în acest an, cu 1,7% mai mult decât la sfârşitul anului 2006. În primul semestru al anului 2007, pe piaţa europeană au fost tranzacţionate 8,5 milioane de autoturisme, cu 0,2% mai puţine decât cu un an în urmă. Acest recul, aproape insesizabil, diferenţa fiind de numai 15.000 de maşini, putea fi mu
Diferenţa de vânzări dintre cele două state s-a redus la 5.000 de autovehicule. Zona Europei Centrale şi de Est deţine 6,7% din totalul maşinilor înmatriculate în Europa în acest an, cu 1,7% mai mult decât la sfârşitul anului 2006.
În primul semestru al anului 2007, pe piaţa europeană au fost tranzacţionate 8,5 milioane de autoturisme, cu 0,2% mai puţine decât cu un an în urmă. Acest recul, aproape insesizabil, diferenţa fiind de numai 15.000 de maşini, putea fi mult mai mare dacă pieţele din Europa Centrală şi de Est (ECE) nu ar fi înregistrat creşteri substanţiale. Chiar dacă în această parte a continentului se comercializează mult mai puţine maşini decât în zona vestică, aportul la comerţul total al Uniunii Europene este important. Cele 15 ţări din fosta UE, la care se adaugă statele EFTA, au avut o piaţă totală de 8 milioane de autoturisme, în timp ce noii membrii nu au reuşit să ajungă la 600.000 de unităţi.
Joanna Smolinska, directorul de statistică al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), consideră că „datele cumulate pentru primul semestru din 2007 pentru cele mai puternice cinci pieţe subliniază un trend pozitiv pentru înmatriculările din Italia şi Marea Britanie, în timp ce Spania, Franţa şi Germania au înregistrat reculuri. În cazul statului german, scăderea pieţei este cauzată de majorarea TVA în