În termen de trei ani ar urma să fie realizată una dintre cele mai mari aerogări internaţionale din ţară, dar şi din Europa de Est.
Până să fie pusă prima găleată de ciment pentru Aeroportul Internaţional „Dunărea de Jos“, din comuna Vădeni, proiectul pare să rămână doar unul bazat pe ambiţia administraţiei locale brăilene de a demonstra vecinilor de la Galaţi că pot face un proiect de anvergură pe cont propriu.
De fapt, singura şansă de succes în cazul Aeroportului Internaţional „Dună rea de Jos“ este realizarea infrastructurii pentru mult-anunţata aglomerare urbană de un milion de locuitori formată în jurul oraşelor de la Dunăre, respectiv Galaţi şi Brăila.
Poziţionarea,un avantaj
Suma iniţială care va fi investită pentru viitoarea aerogară, denumită Aeroportul Internaţional „Dunărea de Jos“, este de 300 de milioane de euro.
„Pe 26 octombrie vom deschide ofertele depuse în cadrul licitaţiei internaţionale pe care am organizat-o. Până atunci nu vreau să dau mai multe informaţii“, ne-a declarat sec preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Brăila, Bunea Stancu.
În cadrul proiectului, CJ Brăila urmează să concesioneze, pe o perioadă de până la 49 de ani, un teren în suprafaţă de 1.275 de hectare pentru construirea porţii aeriene de călători şi marfă în localitatea Vădeni. La licitaţie vor participa asociaţiile sau consorţiile alcătuite din câte un investitor din domeniul construcţiilor, operatori transport aerian şi firme de turism.
Cea mai importantă dintre condiţiile impuse în caietul de sarcini se referă la garanţii financiare pentru investiţii de minimum 200 de milioane de euro.
Cu toată secretomania autorităţilor brăilene, se pare că până acum de aeroportul de la Brăila s-au interesat concret compania italiană Fincogero, dar care nu a fost încântată de oferta CJ