In incercarea de a extinde sezonul sarbatorilor pentru a majora nivelul veniturilor din vanzari, retailerii americani experimenteaza un nou tip de advertising: publicitatea si anuntarea promotiilor si reducerilor inca din octombrie, fara a mentiona insa popularul “Merry Christmas” in cataloagele sau reclamele de prezentare a ofertei, informeaza International Herald Tribune (IHT).
Wal-Mart isi propune un record in vanzarile din acest sezon, anuntand reducerea preturilor la jucarii incepand cu mijlocul lui octombrie, insa oficialii nu s-au referit la acest demers ca la o campanie de sarbatori. Competitorul L.L. Bean mizeaza pe transportul gratuit al marfii, nespecificand daca e vorba de o oferta care precede sarbatorile de iarna, recurgand insa la culorile rosu si verde, apreciate in sezonul de iarna.
In plus, cunoscutul retailer de jucarii Toys “R” Us detine un magazin temporar in Manhattan, insa clientilor le-ar trebui mult timp sa studieze reclamele asociate brand-ului pentru a afla numele magazinului: Holiday Express.
Campaniile de marketing sunt astfel pozitionate incat sa asigure un boost al cumparaturilor de sezon, fara celebra lista adresata Mosului, intr-o perioada in care retail-ul american a decazut din punct de vedere economic, fiind afectat de scandalurile retragerii jucariilor de pe piata, cum a fost cazul companiei Mattel si problemele de pe piata chineza, principala furnizoare de materie prima pentru jucarii.
Astfel, China a acceptat sa renunte la folosirea vopselei cu plumb in procesul de fabricare a jucariilor pe care le exporta catre Statele Unite, dupa retragerea de pe piata a mai multe produse care nu respectau standardele de siguranta. Insa vanzarile de jucarii nu si-au revenit in totalitate nici dupa aceasta decizie.
Federatia Nationala de Retail a estimate deja, pentru acest sezon, o crestere de doar 4% a vanzaril