Retailerul de electronice si electrocasnice Altex a inregistrat vanzari de 189,4 milioane de euro in primele trei trimestre din acest an, in crestere cu 47,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand vanzarile companiei au ajuns la aproximativ 128 de milioane de euro.
Reprezentantii Altex au declarat ca in ultimul trimestru al anului vor fi realizate 40% din vanzarile totale pentru 2007, aproximativ 110 milioane de euro, astfel incat cifra de afaceri bugetata, de 300 de milioane de euro, sa fie atinsa.
"Vom realiza vanzari de 110 milioane de euro in trimestrul patru si poate chiar vom depasi target-ul. Cifrele se bazeaza in primul rand pe anii anteriori, cand vanzarile cele mai mari s-au inregistrat in decembrie", a declarat pentru ZF Adrian Urda, business unit director al Altex.
Compania a consemnat in trimestrul trei o cifra de afaceri de 77,4 milioane de euro, in crestere cu 60% fata de nivelul perioadei similare din 2006, accelerand ritmul de apreciere al vanzarilor, de 25% in primul semestru. Potrivit unei estimari a directorului general Dan Ostahie, Altex va obtine in 2007 o marja de profit de 2%, respectiv 6 milioane de euro. "Cel putin in acest an, un an mai special, de revenire pentru intreaga piata, cresterea a fost inregistrata in primul rand pe segmentul televizoarelor LCD, plasma si bineinteles in segmentul IT", a spus Urda. Conform datelor furnizate, aproximativ 80% din vanzarile de computere personale sunt reprezentate de marcile proprii Davio si Myria. Pentru segmentul electrocasnicelor albe, care reprezinta in continuare cea mai mare parte din vanzarile retailerilor de electrocasnice, Urda spune ca se consemneaza cresteri liniare, in paralel cu aprecierea pietei.
"Un alt factor al cresterii vanzarilor il reprezinta imbunatatirea indicatorului de vanzare pe metrul patrat, care a ajuns intre 3.500 si 4.500 de euro", a spus