Firma Dalli Exim, care detine monopolul parcarilor din Capitala, are probleme financiare, sau cel putin asa arata actele companiei. Daca ar fi sa credem ce scrie in documentele firmei, in Bucuresti este criza de masini.
Jurnalistii de la "Gandul" scriu ca la Ministerul de Finante, este declarat un profit destul de mic pentru anul 2006, de numai 2.185.287 RON. Asta ar insemna ca pe cele 2.500 de locuri de parcare detinute de firma, bucurestenii ar pune maxim doua masini pe zi.
In realitate, mai ales in centru, fiecare loc este ocupat zilnic de cel putin 20 de autoturisme prin rotatie.
Tariful practicat de Dalli este de 1,5 lei noi/ora in centru, si de 1 leu/ora, in parcarile cu timp nelimitat de stationare din celelalte zone ale orasului. "Gandul" a facut un calcul simplu: numai de pe cele 2.500 de locuri de parcare de suprafata pe care le are, la un tarif de 1,5 lei/ora incasat de la trei masini timp de numai 22 de zile (lucratoare) pe luna, rezulta incasari de 2.970.000 lei pe an, adica o data si jumatate profitul net.
Discrepanta apare din cauza ca inca de la infiintare, fondatorii Adrian Petrache si Dorin Cocos, sotul Elenei Udrea, au decis ca firma lor nu va elibera chitante fiscale standard, cu regim special, ci a inventat propriile bonuri, inregistrate la OSIM, pe care contabilii tuturor firmelor din Romania refuzau sa le deconteze pana prin 1999, cand s-a schimbat legea in favoarea firmei Dalli.
Contractul cu primaria prevede ca firma trebuia sa faca investitii in infiintarea de noi spatii de parcare si modernizarea celor existente. Pana acum, cu vreo patru exceptii, Dalli s-a multumit sa vopseasca asfaltul si sa-si creasca profitul, pentru ca firma s-a dezvoltat.
Acum compania ofera si servicii in patru parcaje subterane (luate prin diverse procedee controversate) si patru garaje di