Rosiile pot fi factorul decisiv in rezultatele alegerilor prezindentiale din Argentina, de la 28 octombrie. In ultimele luni, pretul acestor legume a crescut de sapte ori, informeaza ABC News.
Argentinienii sunt nemultumiti de cresterea pretului pentru ingredientul favorit din salate si sosuri de paste. La 8 octombrie a inceput un boicot al rosiilor. Chiar si unele supermarketuri au refuzat sa achizitioneze legumele, ca o forma de sustinere a protestului.
Preturile tuturor legumelor s-a majorat, dar cu o crestere a pretului de 500-700%, rosiile au devenit un simbol al inflatiei.
Cristina Fernandez de Kirchner, actuala Prima Doamna a Argentinei, este favorita in cursa pentru scaunul prezidential. Totusi, de Kirchner scade in sondaje in urma crizei rosiilor.
Rezultatele sondajelor o arata drept castigatoare pe de Kirchner, cu 35-44% din voturi. In Argentina, un candidat are nevoie de 45% dintre voturile alegatorilor pentru a iesi castigator din primul tur, sau de 40% dintre voturi si o diferenta de 10 procente pana la urmatorul candidat.
De Kirchner se afla in fata unei victorii sigure dupa cum aratau rezultatele sondajelor. Dar, dupa scaderea popularitatii in urma crizei rosiilor, un al doilea tur de scrutin ar putea fi catastrofal pentru actuala Prima Doamna. Candidatii opozitiei, Elisa Carrio si Roberto Lavagna ar urca vertiginos in topul preferintelor.
Lupta pentru presedintie se reduce acum la rezolvarea crizei rosiilor. Daca oamenii politici nu rezolva aceasta problema, alegatorii ar putea sa arunce in fata candidatilor rosii, nu voturi.
Un actor de comedie argentian chiar a spus ca, din punct de vedere economic, ar fi mai rentabil sa se arunce caviar in fata candidatilor, in loc de rosii.
Rosiile pot fi factorul decisiv in rezultatele alegerilor prezindentiale d