Zentiva, fosta fabrica Sicomed si unul dintre cei mai mari producatori farmaceutici de pe piata din Europa Centrala si de Est, estimeza ca va ajunge la o cota de piata de peste 30% in ceea ce priveste produsele antiobezitate, preconizand un volum de vanzare de aproximativ 1,3 milioane de euro.
“Pentru anul 2008 vizam o cota de piata de peste 30% in piata de produse antiobezitate definita, ceea ce ar corespunde unor vanzari de aproximativ 4 milioane de lei. Dorim sa crestem numarul de pacienti tratati corect de la 8.000 pana la sfarsitul anului 2007, la 20.000 pana la finele lui 2008”, a declarat Cosmin Boie, Business Unit Manager din cadrul companiei Zentiva.
Boie a precizat ca Romania este o piata relativ stabil in ceea ce priveste riscurile pe care le presupune disciplina platilor la medicamente. “In Cehia, Zentiva este numarul unu in topul producatorilor de medicamente, iar aceasta se datoreaza faptului ca acolo exista o prescriptie medicala a brand-ului, si nu a genericelor, asa cum se intampla in Romania. La noi, trebuie sa promovezi molecula si nu brand-ul”, a mai spus Business Unit Managerul de la Zentiva.
“In prima luna de la lansarea produsului nostru antiobezitate, Lindaxa, am avut surpriza sa descoperim ca foarte multi dintre medicii de familie din tara inca nu aflasera de existenta acestuia pentru ca ei prescriu substanta activa si nu medicamentul produs de o anumita companie. Deci, noi trebuie sa desfasuram intai o campanie de informare printre medici si apoi sa ajungem la potentialul consumatorului”, a declarat pentru Wall-Street Anca Soare, Product Manager in cadrul companiei.
In ceea ce priveste previziunile pentru piata interna a produselor antiobezitate, reprezentantii Zentiva declara ca se afla intr-un trend ascendent, in conditiile in care consumul de produse fara prescriptie medicala scade pe masura ce pacientii sunt mai