Venirea pentru a doua oara in Romania a presedintelui Renault, Carlos Ghosn, a adus dupa sine ridicarea obiectivului privind productia la fabrica de la Pitesti care va ajunge la orizontul anului 2009 sa fabrice 400.000 de automobile.
"Fabrica avea in plan o productie de 350.000-360.000 de unitati in 2009, dar vom incerca sa ajungem la 400.000 de masini. Acesta este acum obiectivul si este maximul pe care il poate obtine fabrica", explica Ghosn.
Ridicarea obiectivului de productie de catre presedintele Renault vine dupa ce cu doi ani si jumatate in urma, cu ocazia primei sale vizite in Romania, cerea de la Dacia trecerea pe profit si cat mai multe exporturi.
"Avem crestere, avem profit. Le-am obtinut pe amandoua si aceasta va fi si strategia pe viitor", a spus Ghosn.
La nivelul anului trecut, Dacia a obtinut un profit de peste 100 de milioane de euro, iar in acest an mai mult de jumatate din productie va merge la export, potrivit directorului general al companiei, Fran?ois Fourmont.
"Suntem surprinsi de succesul programului Logan. Din pacate, in cazul Dacia fabrica nu poate produce pe masura cererilor si de aceea a trebuit sa amanam anumite lansari in anumite tari sau chiar a unora dintre modelele care vor veni", spune Ghosn.
El nu a precizat care sunt modelele care au fost amanate. Analistii din industria auto fac referire la varianta hatchback (in doua volume) a platformei Renault - comercializat sub numele de Sandero in America de Sud. Acesta ar fi putut fi produs in cadrul fabricii de la Pitesti inca din acest an, insa gradul mare de ocupare al capacitatii de productie a facut ca productia sa inceapa in cadrul fabricii Renault din Curitiba (Brazilia), urmand ca ulterior sa fie produs si in Romania, pentru a fi vandut pe piata europeana.
Ghosn pozitioneaza fabrica Dacia intre cele mai performante cinci fabrici din cadr