"Avem o poveste de succes in Romania, pe care ne-am dori-o si in alte tari, si am venit sa o vad eu insumi - a declarat acesta la o intalnire cu presa. Dacia a crescut, are o organizare mai buna, investitii multe, oamenii au capatat multa experienta si de aceea cred ca va deveni un pilon foarte important al productiei Renault.
Cu o contributie de 1,5 miliarde de euro si cu 5% din total, suntem mandri ca facem din Romania un exportator", a mai spus Carlos Ghosn.
Pana in 2009, productia la Pitesti este prevazuta sa creasca pana la 400.000 de unitati, de altfel maximul pentru care este proiectata in acest moment capacitatea uzinei. "Daca ne atingem acest scop, daca vom avea succes cu toate cele sase modele Logan, patru acum si doua viitoare, vom fi tentati sa crestem capacitatea de productie, a mai afirmat presedintele Renault.
Unde se va intampla acest lucru, inca nu am decis. Avem multe oportunitati, multe locuri unde am putea face asta. Daca la Dacia va creste in continuare productivitatea, daca vom avea tot rezultate bune in termeni de calitate si costuri, atunci Pitestiul va fi un candidat bun", a promis Ghosn.
Din pacate, decizia de dezvoltare a uzinei de la Pitesti nu se poate lua intr-un mod unilateral. Presedintele Renault spune ca acest lucru depinde de o serie de alti factori, unul dintre acestia fiind starea infrastructurii. Exista ce-i drept o autostrada, dar in rest sunt numai sosele mici, iar circulatia devine din ce in ce mai greoaie.
"Infrastructura ne limiteaza cresterea", a subliniat acesta. Presedintele Renault a mai spus ca, datorita costului scazut al fortei de munca, uzina de la Pitesti se numara printre primele 10% unitati de productie pe care Alianta Renault Nissan le are in lume.
"Este foarte bine pozitionata, pentru ca salariile sunt competitive si se reduce, per tota