Saloanele auto reprezinta cartea de vizita a pietei de profil din fiecare tara. Cu cat fenomenul este mai puternic, cu atat saloanele beneficiaza de expozanti mai multi, de mai multe premiere, de o suprafata mai generoasa si de vizitatori numerosi.
Salonul International de Automobile Bucuresti se doreste a fi in aceasta an cea mai ampla manifestare de profil organizata in Romania, aducand sub aceeasi cupola atat reprezentantii lumii auto, cat si jurnalistii si consumatorii. Organizata intr-o locatie noua, editia din acest an a generat opinii contradictorii, prin prisma accesului dificil, dar a surprins prin etalarea majoritatii modelelor disponibile in portofoliul importatorilor.
Suprafata alocata spatiului expozitional este una de 50.000 mp impartita in trei zone, una destinata expozantilor de autoturisme, situata in trei corturi, una in aer liber pentru vehiculele comerciale si cea pentru expozantii de accesorii si subansamble delimitata in fosta hala Metro Otopeni.
Prin comparatie cu saloanele din tarile vecine, SIAB beneficiaza de suprafata cea mai generoasa. Motorshow-ul din Moscova, desfasurat intre 29 august si 2 septembrie, s-a intins pe o arie de 32,250 mp, in timp ce expozitia de profil din Praga din 2006 s-a desfasurat pe o suprafata de doar 10.387 mp, in cadrul complexului Industrial Palace din capitala Cehiei. Expozitia de la Frankfurt se intinde pe aproximativ 220.000 mp, strabaterea de la un cap la altul necesitand 45 de minute.
Alegerea unei noi locatii a crescut cheltuielile de organizare cu 25-30%, conform organizatorilor, profitabilitatea evenimentului fiind diminuata de 10%. In cadrul conferintei, ce a prefatat deschiderea oficiala, organizatorii au declarat ca se urmareste instituirea unei locatii de desfasurare permanente pentru SIAB la fostul Metro Otopeni. Infrastructura deficitara si lucrarile de reabilitare contrazic