Producatorul de ceasuri Omega si-a cumparat propriile ceasuri la licitatiile de lux in incercarea de a creste artificial pretul ceasurilor. Si a reusit.
In lumea rafinata a colectionarilor de ceasuri de lux, accesibila doar investitorilor de pe Wall Street si milionarilor, un ceas de colectie poate costa chiar mai mult decat o masina de lux, scrie The Wall Street Journal.
La cea mai recenta licitatie de acest gen, care a avut loc in aprilie, un ceas de platina Omega din anii '50 a fost vandut pentru suma de 351.000 de dolari (250.000 de euro), un pret care confera o alta imagine asupra unei industrii care este perceputa ca fiind una de productie in masa.
Licitatia a avut loc in hotelul de lux Mandarin Oriental din Geneva. La sfarsitul acesteia, Omega anunta ca "un elvetian a platit cel mai mare pret pentru un ceas Omega inregistrat vreodata in cadrul unei licitatii". Ceea ce Omega a omis sa spuna este faptul ca tocmai compania era cumparatorul.
Atat cererea, cat si preturile unor astfel de ceasuri au crescut extrem de mult in ultima perioada ca urmare a dezvoltarii economice globale. Insa in spatele cresterii preturilor se afla si un alt factor: alianta dintre producatorii de ceasuri si casa de licitatii din Geneva, Antiquorum Auctioneers.
Antiquorum organizeaza licitatii, cateodata chiar si pentru o singura marca, reunind astfel producatorii de ceasuri de peste tot din lume, unde acestia pot licita pentru ceasurile scoase la vanzare, acest lucru de cele mai multe ori fiind facut sub acoperirea anonimatului. Chiar si producatorii de ceasuri, printre care si Patek Philippe si nu numai, recunosc ca recurg la astfel de metode.
"Este cu totul o alta abordare asupra modului de promovare a produselor unei companii", a declarat cofondatorul casei de licitatii, Osvaldo Patrizzi. "Licitatiile au un impact mult mai mare decat pub