La Tate Modern din Londra a fost deschisa expozitia Dali & Film (Dali si filmul). Organizata de institutia gazda in colaborare cu Fundatia Gala-Salvador Dali din Figueres si beneficiind de sustinerea Oficiului de Turism Spaniol, manifestarea de larga respiratie a fost vernisata pe 1 iunie si a putut fi vizitata pana pe 9 septembrie 2007. Sezonul, in capitala britanica, parea patronat de personalitatea covarsitoare a genialului artist catalan, deoarece la Victoria and Albert Museum a putut fi vazuta, cam in aceeasi perioada, expozitia "Surrealism and Design" (Suprarealism si design), in care era urmarita influenta artistilor suprarealisti, de la Dali la Schiaparelli, asupra ambientului si obiectelor marunte ale cotidianului (mobilier, vesela, orologerie, vestimentatie, decor si fard).
De foarte tanar, Dali s-a simtit atras de film, frecventa cu asiduitate salile de cinema si-i admira pe Charlie Chaplin, Buster Keaton si Harry Langdon, in ale caror comedii mute sesiza absurdul ce-i va pigmenta, mai tarziu, opera. In 1925 va face chiar un colaj intitulat Casatoria lui Buster Keaton. Prieten cu dramaturgul Federico Garcia Lorca si cu regizorul de film Luis Bunuel, Dali a fost atras de lumea spectacolului si, mai ales, de marele ecran.
Colaborarea cu Bunuel a avut drept rezultat doua pelicule antologice pentru avangarda, Cainele andaluz (1929) si Varsta de aur (1930), ale caror efecte speciale si mesaje plurisemantice intriga si pun pe ganduri chiar si azi pe privitor (ochiul taiat cu briciul, furnicile pe brat sau mustele pe fata domnului respectabil, imbracat in frac, cadavrul magarului pe pian, vaca in pat, conciliul episcopal pe un recif). Umorul negru se impleteste cu aluziile sexuale si cu acida critica la adresa formalismului societatii moderne care puncteaza ambele filme. Acestea au creat scandal si voga inca de la aparitie: primul a rulat, l