Unul dintre cei mai mari armatori din China a inaugurat "Expresul" săptămânal de containere Shanghai-Constanţa. Portul Constanţa pare că se sufocă de blocurile de containere cu mărfuri Unul dintre cei mai mari armatori din China a inaugurat "Expresul" săptămânal de containere Shanghai-Constanţa.
Portul Constanţa pare că se sufocă de blocurile de containere cu mărfuri aduse din Orientul îndepărtat. Un semn că infrastructura românească este nepregătită pentru a face faţă extraordinarului apetit de expansiune al economiei chineze.
China Shipping Container Line a lansat ieri serviciul "Asia-Marea Neagră Express" care face legătura săptămânal între Shanghai şi Constanţa (Terminalul de la Agigea). Potrivit armatorilor chinezi, noutatea acestui serviciu constă în reducerea duratei de transport. Portcontainerele cu capacităţi de 4250 TEU (echivalent-container) care pleacă din Shanghai, ajung la Constanţa după 25 de zile (19 zile până la Suez).
De la Constanţa nava are cursă directă apoi la Shanghai unde ajunge peste 21 de zile, "cea mai scurtă perioadă în acest moment". Constanţa va fi principala gară maritimă pentru Expresul de Shanghai. Circa o treime din mărfuri vor rămâne pentru piaţa românească, iar restul va pleca pe nave mai mici către alte porturi de la Marea Neagră.
Borduri din China, lemn din România
Înfiinţată în urmă cu zece ani, compania China Shipping este unul din cei mai mari armatori din China, dar şi din lume, fiind cotat al şaselea la nivel mondial. În România este prezentă încă din 1999, iar de atunci a crescut frecvenţa de operare pe Constanţa. Actuala rută Shanghai-Constanţa este operată împreună cu trei armatori parteneri.
În acest moment, în Constanţa există opt servicii de transport săptămânal în containere din Orientul Îndepărtat. Inaugurarea noului serviciu arată importanţa pe care o acordă chinezii