E toamna. Lumina isca-n retine rasfatul catifelat al culorilor. Inca un anotimp al picturii! Asa trebuie sa fi gandit Bradenii - Traian si Angela Popa - cand, la Galeria Artelor de la Cercul Militar National, au consimtit sa-si serbeze (artistic) "nunta de aur". Cu putin timp in urma, maestrul Bradean a trecut de-a opta borna decenala a vietuirii pe aceasta lume. Fostul zetar, banatean, impins in bratele artei de pictorul Anastase Demian, instruit la inaltele scoli ale maestrilor Julius Podlipny (in desen si gravura) si Alexandru Ciucurencu (in pictura de sevalet), este astazi un reper semnificativ al picturii noastre contemporane, continuator al fertilei traditii postpalladiste.
Provenind dintr-o familie de plasticieni prestigiosi din Iasiul natal, Angela Pop-Bradean a studiat pictura tot cu Ciucurencu, bucurandu-se astfel de o tutela artistica solida. Ambii pictori sunt posesorii unor cariere artistice impozante, cu zeci de expozitii la activ, in tara si in strainatate. Tablourile purtand semnatura lor sunt ravnite de colectionari si muzee, constituindu-se inca de pe acum in fondul capital al culturii romane.
Simbioza artistica a celor doi Bradeni a ajuns, in aceasta venerabila rascruce a carierei lor, la un soi de contopire/intrepadrundere de accente stilistice, care ii fac mai mult decat afini. Expozitia de la Cercul Militar ilustreaza mai mult ca altadata puntile lor de legatura, modelul comun de sensibilitate vizuala, similitudinile tematice si registrul principal al preferintelor cromatice. Asa incat anevoie se mai pot distinge, dincolo de aceste consonante fenomenologice subtile, hotarele individualitatii artistice ale fiecaruia.
Acesta pare a fi si elementul de atractie al actualei expozitii: omogenitatea stilistica datorita acestei miraculoase compatibilitati reciproce, care certifica evolutia ambilor artisti sub aceeasi zodie a