Construcţia ansamblului feroviar-rutier va începe anul viitor şi se va încheia în 2010. Miniştrii transporturilor din România şi Bulgaria au pus ieri piatra de temelie a viitorului pod Construcţia ansamblului feroviar-rutier va începe anul viitor şi se va încheia în 2010.
Miniştrii transporturilor din România şi Bulgaria au pus ieri piatra de temelie a viitorului pod Calafat-Vidin - construcţie care presupune exproprieri, inclusiv în partea română a malului Dunării. "Dintre terenurile ce vor fi expropriate, principalul aparţine Regiei Pădurilor Romsilva", a precizat ministrul Ludovic Orban.
Traficul rutier între Calafat şi Vidin se dublează de la an la an, astfel că a devenit imperios necesară construcţia unui pod care va avea patru benzi de circulaţie rutieră, o linie de cale ferată, o bandă cu lăţime de doi metri pentru biciclişti şi un trotuar.
De aceea, autorităţile de resort din Bulgaria şi România au hotărât să grăbească lucrurile şi, ieri, la Calafat, şefii celor două ministere de transporturi au pus piatra de temelie pentru viitoarea construcţie. Podul va fi construit până în 2010, valoarea totală a proiectului fiind de aproximativ 118 milioane de euro.
Partea română participă cu 51 milioane de euro, asigurând infrastructura rutieră şi feroviară, bani din care 75 la sută provin din fonduri nerambursabile asigurate prin programul ISPA. Podul va avea aproximativ doi kilometri lungime, iar proiectul mai prevede alţi şapte kilometri de cale ferată nouă, modernizarea gărilor existente pe relaţia Golenţi-Calafat.
Piaţa imobiliară locală va exploda
"Studiul de fezabilitate include şi exproprieri de terenuri, principalul aparţinând Romsilva. Avem un proiect de hotărâre de guvern care prevede transferul acelui teren de la Regia Pădurilor către Ministerul Transporturilor", a declarat ministrul român al transportu