Un festival pornit din initiativa unui mic ONG cultural ajunge ca, la a patra editie, sa se incheie cu un succes de proportii, programand opera in concert Elizaveta Bam de Irinel Anghel, distinsa cu Premiul UNITER pentru cel mai bun spectacol pe 2006.
Final de septembrie. In umbra de curand incheiatului Festival "Enescu", stagiunile nu se grabesc sa reia batalia recastigarii publicului pentru productiile muzicale care au drept unica arma aceleasi bugete... obisnuite, ca sa nu le spunem saracacioase. Totusi, un mic festival de muzica experimentala, ivit in urma cu trei ani si pastrandu-si intervalul de desfasurare in aceasta perioada a anului, continua sa lanseze provocari unui public prea putin dispus sa i se puna probleme. De la muzica, pur si simplu, s-a ajuns la o adevarata fuziune a artelor, editia a IV-a a MultiSonicFest incepand si incheindu-se cu spectacole autentice.
Doar la initiativa artistilor, un astfel de festival nu se face usor, ne-au spus in multiple randuri atat directoarea manifestarii, Mihaela Vosganian, cat si coordonatoarea artistica, Irinel Anghel. E nevoie de mai multi organizatori (ARFA, ARCUB, Asociatia culturala Pro Contemporania), de un coproducator (Radio Romania Cultural) si nu in ultimul rand de parteneriate cu institutii de traditie, precum Teatrul "Lucia Sturdza Bulandra", Teatrul National de Opereta "Ion Dacian" si Institutul Francez din Bucuresti.
Electro, jazz, opera, multimedia, teatru, dans, improvizatie - acestea au fost ofertele celor sase spectacole ale unicului festival din Romania dedicat fenomenului fusion. Saxofonistii Christophe Monniot (Franta), Jurg Solothurnmann (Elvetia) si chitaristul neozeelandez Matthew Mitchell au evoluat alaturi de ansamblurile Pro Contemporania, Inter-Art si Free Sound, impreuna cu actori si dansatori bine cunoscuti ai scenei romanesti: Vlad Ivanov, Crina Muresan, Serban C