Compania Ford este dezamăgită de investigaţia deschisă de Comisia Europeană în cazul privatizării Automobile Craiova, a declarat miercuri, pentru Reuters, preşedintele Ford Europa, John Fleming, susţinând că a încheiat tranzacţia cu Daewoo cu impresia că privatizarea respectă legislaţia europeană. „Suntem clar dezamăgiţi de investigaţia Comisiei, pentru că am lucrat ceva timp la acest proces de privatizare şi am luat cunoştinţă de preocuparea pe care ar putea-o avea Comisia abia când am avut o întâlnire cu ei, vineri, la cererea noastră“, a declarat Fleming. „Noi nu am fi propus nimic care să încalce legislaţia UE“, a adăugat el, subliniind chiar că una dintre condiţiile pe care Ford a pus-o la privatizare a fost să preia o „companie curată, fără nici un fel de compensaţii“. Ford, singura companie care a participat la licitaţia pentru privatizarea producătorului de automobile aflat în dificultate, a fost de acord în septembrie să plătească 57 de milioane de euro pentru 72,4% dintre acţiunile companiei.
Ştergerea datoriilor semnifică tot un ajutor de stat
Reacţia Ford vine după ce Comisia Europeană a decis miercuri investigarea unei posibile acordări de ajutoare de stat în cazul Daewoo şi a emis un ordin prin care cere României să suspende orice acordare de ajutoare de stat care nu au fost în prealabil notificate Bruxellesului. Comisia a deschis o investigaţie amănunţită asupra unor posibile ajutoare acordate în contextul privatizării Automobile Craiova, fosta Daewoo Craiova, şi vânzării sale către Ford Motor Company în septembrie 2007. „Dacă noul investitor a beneficiat de pe urma ştergerii restanţelor de către stat, în condiţiile în care situaţia datoriilor de la Automobile Craiova se presupune că ar fi descurajat o serie de alţi potenţiali investitori să participe la licitaţie, atunci se poate considera că şi investitorul ar fi primit ajutor de stat“, se