"Noi trebuie sa imbunatatim calitatea in scoli, nu sa le clasificam. Parintii nu trebuie sa-si inscrie copiii la o scoala care este intr-un top, ci doar daca scoala ii ofera copilului rezultate bune, daca este bine format", spune Serban Iosifescu, presedintele Agentiei Romane pentru Asigurarea Calitatii in Invatamintul Preuniversitar (ARACIP), citat de "Cotidianul".
Reprezentantii ARACIP au stabilit ca unitatile de invatamant nu reusesc sa-si "urmareasca absolventii", nepersonalizand-si oferta educationala si nefacand prognoze privind rezultatele scolare.
"Scolile stiu ca trebuie sa se autoevalueze, insa foarte putine si-au realizat rapoartele si le-au facut publice. In general, este o tendinta de a excela la capitolul laude, pentru ca scolilor le e frica de evaluatori. Ei sint vazuti ca niste inspectori. La scolile particulare, laudele sint si mai mari, pentru ca le e frica de concurenta. Oricum, evaluarea externa va spune clar ce ofera scolile", explica Constanta Mihaila, vicepresedintele ARACIP.
Constanta Mihaila a mai precizat ca multe scoli particulare risca sa fie desfiintate din cauza ca nu au cerut sa fie evaluate: "200-300 de scoli risca sa fie desfiintate, fiind al doilea an in care trebuiau sa ceara sa fie acreditate".
Totodata, reprezentantii ARACIP avertizeaza scolile ca ar putea fi date in judecata de persoanele cu handicap pentru ca nu le favorizeaza accesul la educatie si nici nu le ofera conditii. De exemplu, scolile nu si-au construit rampe pentru intrarea elevilor cu dizabilitati locomotorii.
"Noi trebuie sa imbunatatim calitatea in scoli, nu sa le clasificam. Parintii nu trebuie sa-si inscrie copiii la o scoala care este intr-un top, ci doar daca scoala ii ofera copilului rezultate bune, daca este bine format", spune Serban Iosifescu, presedintele Agentiei Romane pentru Asigurarea C