Comisionul de „intrare in afacere” era de 7% din valoarea masinii (in cazul leasingului) sau de 600 de euro (pentru un contract de doi ani) ori 1.300 de euro (pentru un contract de patru ani), daca participau la „afacere” cu masina personala (conditia era ca aceasta sa nu fie mai veche de cinci ani).
Cele mai pesimiste estimari conchid ca in contul „afaceristilor” au intrat sute de mii (optimistii avanseaza o suma de peste un milion de euro). La doar cinci luni de la demararea biznisului cu masini publicitare, timp in care extrem de putini creduli au beneficiat de plata vreunei rate, „patronii” au disparut.
In Maramures, politistii de la Serviciul de Investigare Fraude au inregistrat deocamdata 7 reclamatii din partea pagubitilor, dar numarul acestora ar putea depasi 100.
Urmeaza povestea Autopres, Mobilspot si teapa masinilor publicitare.
Masina pe „gratis”
In primavara acestui an „carvertising-ul” a patruns pe piata romaneasca, fiind importat din vestul Europei de catre firma clujeana Autopres. Mizand pe credulitatea clientilor, Autopres a reusit sa se impuna repede pe piata. Si-au deschis filiale in Baia Mare, Satu Mare, Brasov si Alba Iulia si au incheiat contracte cu dealerii auto, promitandu-le cresterea vanzarilor.
Principiul era simplu: clientul incheia un contract cu Autopres prin care se obliga sa poarte un autocolant publicitar pe masina, in schimbul unei sume de bani, reprezentand ratele masinii. Cumparatorilor li se cerea sa parcurga cel putin 30 de km pe zi si sa se prezinte lunar la inspectia autocolantului publicitar.
Dornici de castig, chiar dealerii auto (!) i-au indrumat pe clienti spre firma clujeana care a prosperat ca Fat Frumos.
Clauza 5.5
P