După premiera „Aidei“ de Giuseppe Verdi, alt spectacol vine să încânte, în primă audiţie, pe scena Festivalului „Elena Teodorini“ - „Mam’zelle Nitouche“. Prima seară a celei de-a IX-a ediţii a Festivalului „Elena Teodorini“ avea să debuteze cu premiera operei „Aida“, operă în patru acte de Giuseppe Verdi. În înfruntarea caracterelor, forţa pasiunii şi expresivitatea muzicii, „Aida“ este o autentică dramă romantică. Această operă reprezintă nu numai una dintre cele mai importante lucrări ale lui Verdi, ci şi o culme a genului de operă, în general. Au făcut dovada acestui lucru, o dată în plus, şi artiştii care au evoluat în prima seară a festivalului pe scena Teatrului Liric „Elena Teodorini“: din Mexic - Bertha Granados (Aida), din Bulgaria - Ivanka Minova (Amneris), din Italia - Antonio Sarnelli de Sylva (Amonasro), Stelian Negoescu (Radames), Sorin Drăniceanu (Ramfis), Gabriel Marciu (Regele Egiptului), Marian Someşan (Mesagerul), Daniela Iliuţă (Marea preotesă). Căldura sentimentului, forţa pasiunii, intensitatea durerii, curajul avântului eroic, decepţia înfrângerii, gingăşia purităţii şi josnicia trădării au venit să vorbească prin muzica lui Verdi în interpretarea Orchestrei Teatrului Liric. Un cânt vocal şi instrumental se năştea, creând un izvor inepuizabil de melodie. „Acest cânt vocal de tip italian, substanţial îmbogăţit în expresie, prin utilizarea cromatismelor şi a unor intonaţii orientale, se desfăşoară continuu, ariile sau momentele de arioso fiind integrate în scene ample, remarcabile prin unitatea dintre desfăşurarea scenică şi cea muzicală“, după cum constata Vasile Iliuţu. Un spectacol grandios s-a înfăţişat publicului iubitor de operă, într-un decor care îţi încânta ochiul sau te făcea să exclami precum colegele mele de scaun: „Incredibil, dragă, extraordinar!“. Aceleaşi apelative şi pentru corul şi baletul Teatrului Liric care au venit să