Foarte multi consumatori au reclamat faptul ca serviciile oferite de agentii economici din Romania sunt de proasta calitate, iar preturile sunt mult prea ridicate. Daca pana acum majoritatea vanzatorilor scapau nepedepsiti, de acum ei vor fi verificati la sange de inspectorii Protectiei Consumatorilor.
unul dintre principalele obiective stabilite de catre conducerea Autoritatii Natonale pentru Protectia Consumatorilor pentru perioada urmatoare este intensificarea controalelor in domeniul serviciilor, pentru a avea o relatie corecta consumator-operator economic, in special in ceea ce priveste contractele incheiate intre acestia. De asemenea, ANPC isi propune sa supravegheze cu toata atentia piata produselor de import din tarile din afara Uniunii Europene, aceasta decizie fiind in acord cu rezolutia Parlamentului European privind produsele periculoase.
Strategia ANPC pentru perioada urmatoare a fost discutata in cadrul primei intalniri de lucru cu sefii celor 12 inspectorate regionale pentru protectia consumatorilor si reprezentantii celor 42 de oficii teritoriale. "Aparitia noilor structuri la nivel regional va eficientiza activitatea inspectorilor nostri", a spus Dan Vlaicu, presedintele ANPC. In acest fel, domeniile care sunt in atentia ANPC vor fi supuse unor controale amanuntite, pentru a evita situatiile reclamate cel mai adesea de consumatori, anume faptul ca produsele de folosinta indelungata nu sunt de calitate, ca unele produse alimentare nu au toate datele mentionate pe etichete si, tot mai des in ultima perioada, nereguli in furnizarea de utilitati.
"Proiectele noastre pentru viitor se vor concretiza in supravegherea mult mai atenta a pietei si extinderea controalelor in sectoare neverificate pana acum, asta pentru ca trebuie inteles faptul ca protectia consumatorilor cuprinde in egala masura produsele alimentare, nealimentare, dar si calita