Primaria Bucurestiului va cheltui 1,1 mld. euro pentru a construi linia de metrou Piata Victoriei-Otopeni in urmatorii sapte ani, desi exista o linie de cale ferata, intre Gara de Nord si aeroport, care ar putea fi folosita in acelasi scop.
Constructia liniei de metrou ar putea dura sapte ani, iar transformarea caii ferate si constructia unei gari ar dura si costa mult mai putin.
Consiliul general al primariei municipiului Bucuresti a aprobat la sfarsitul saptamanii trecute proiectul de constructie a traseului de metrou Piata Victoriei-Otopeni, valoarea investitiei fiind estimata la circa 1,1 miliarde de euro. Traseul, care va fi in totalitate subteran, va cuprinde 19 statii de metrou, pornind din Piata Victoriei si traversand zona Turda, Popisteanu, Expozitiei, Casa Presei Libere si Baneasa, avand ca punct final aeroportul Otopeni. Durata de executie a proiectului este de sapte ani din momentul inceperii lucrarilor. Linia va beneficia de 21 de metrouri, cu o capacitate de transport de 50.000 de persoane zilnic.
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat recent ca printre variantele acestui proiect care sa lege centrul Capitalei de aeroport se numara si posibilitatea folosirii liniei de cale ferata, care apartine CFR, linia de metrou fiind in acest caz supraterana.
"CFR-ul are o linie de cale ferata care face legatura intre Gara de Nord si Otopeni, linie folosita pentru transportul carburantilor necesari avioanelor. Folosirea acestei linii pentru transportul de pasageri ar fi presupus doar extinderea ei cu doi kilometri si constructia unei gari", a declarat pentru ZF Alexandru Noaptes, director general CFR Calatori.
El a adaugat ca discutiile privind folosirea acestei linii pentru transportul de persoane si constructia unei linii de metrou in subteran au pornit de la diferenta de utilitate intre transportul cu t