Pe exclusivista listă a „celor mai puternici oameni din lume“, conţinând 100 de bancheri, moguli media, editori şi arhitecţi de imagine care influenţează destinele a miliarde de oameni, peste jumătate dintre persoane sunt de origine evreiască, remarcă prestigiosul cotidian israelian „Jerusalem Post“.
Publicată între reclame la Chanel şi Prada, Dior şi Yves Saint Laurent, lista nu este întocmită de vreun grup antisemit, ci de revista mondenă americană „Vanity Fair“.
Populat de un Cohen şi un Rotschild, un Bloomberg şi un Perelman, topul pare să se conformeze tuturor stereotipurilor tradiţionale despre zonele de suprareprezentare evreiască - cu oameni a căror influenţă se întinde pe tot globul, dar care sunt concentraţi strategic pe cele mai înalte coridoare ale puterii.
Mândrie şi prejudecată Joseph Aaron, editorul „The Chicago Jewish News“, crede că este o listă despre care cititorii săi „ar trebui să se simtă bine, foarte bine“. „Este vorba despre acceptarea noastră în societate, despre faptul că avem putere în această societate, despre antisemitism ca fiind un lucru aparţinând trecutului, despre evrei care nu mai trebuie să se teamă să fie vizibili şi influenţi“, scrie Aaron.
La scară globală, populaţia de origine evreiască se cifrează în prezent la puţin peste 14 milioane de persoane, din care 6,1 milioane trăiesc în SUA. Clasamentul - despre care revista spune pe copertă că i-ar conţine pe membrii „Noii Puteri“ - este unul mai puţin ştiinţific şi nu descrie metodologia de realizare a listei.
Pe primul loc se situează magnatul media Rupert Murdoch, urmat de nonevreul Steve Jobs, fondatorul companiilor Apple (informatică, electronice) şi Pixar (animaţie). Tot la vârf, pe locul 3, s-au clasat cei doi evrei care au creat Google, Serghei Brin şi Larry Page.
„Jerusalem Post“ mai notează că to