Un director de resurse umane trebuie sa incerce sa inteleaga specificul muncii fiecarui angajat si, mai important, sa vorbeasca pe intelesul fiecarui om din companie.
Manuela Gute, director de resurse umane la DTH Television Grup, care detine serviciul de televiziune digitala prin satelit BoomTV, spune ca managerul de resurse umane trebuie sa fie mereu in mijlocul oamenilor din companie.
Gute, care a lucrat in resurse umane si in cadrul companiei Pepsi Americas, spune ca functia anterioara a ajutat-o foarte mult sa-si dezvolte abilitatile de comunicare si relationare.
"Am lucrat in Pepsi, unde erau multi oameni mai in varsta si am lucrat, de asemenea, cu oameni care aveau profesii foarte tehnice. Erau persoane cu care puteai sa relationezi destul de greu pentru ca erau mai putin educati si mai putin dispusi sa colaboreze si, mai ales, sa accepte niste idei de HR. Dar in timp am reusit sa-i conving", spune ea.
Pe de alta parte, in cadrul DHT Television, angajatii sunt mai deschisi dialogului, si, pe de alta parte, fiind foarte tineri, nu inteleg foarte bine ce inseamna HR si ce rost au toate programele sau discutiile pe care le demareaza departamentul de resurse umane.
"Tot timpul am discutii informale cu angajatii si una dintre atributiile mele este sa fiu permanent in mijlocul oamenilor. De fiecare data, chiar daca ne intalnim la o cafea, rolul meu este sa mai arunc si cate o intrebare despre cum se intelege un angajat cu oamenii sai, cum este echipa, ce probleme are", spune Manuela Gute.
Ea afirma ca unul dintre principalele roluri ale departamentului pe care il coordoneaza este si sa "imbogateasca" postul unui angajat, pentru ca persoana respectiva sa fie motivata si sa nu simta ca intra in rutina.
"Rutina demotiveaza foarte usor, de aceea putem sa mai adaugam niste activitati care sa fie interesante si relevan