Operatorul de telefonie mobila Cosmote Romania si organizatia Oricum au lansat saptamana trecuta programul Mentorship, prin intermediul caruia specialisti din domenii precum marketing, IT&C, media sau advertising impartasesc din propria experienta tinerilor care vor sa in-ceapa o cariera.
Intalnirile dintre acestia au loc prin intermediul unei platforme online dezvoltata de organizatori, dar sunt incurajate si intalnirile live, fata in fata, care se pot concretiza in stagii de practica in cadrul companiilor participante.
Tinerii, studenti sau elevi de liceu, se pot inscrie la o clasa de mentorat unde primesc sfaturi despre ceea ce presupune o cariera in domeniul care ii intereseaza.
Din cei 36 de mentori implicati majoritatea sunt middle manageri, iar numarul celor inscrisi in program este de aproximativ 600, o treime dintre acesti tineri participand deja la o sesiune de mentorat. Odata discutiile incheiate, acestea vor fi arhivate si vor fi disponibile pe site-ul Mentorship. Organizatorii au ales internetul ca loc de desfasurare a discutiilor dintre mentori si mentees (cei care primesc sfaturi), intrucat aceasta este platforma preferata a tinerilor. Astfel, exista un forum special creat pentru fiecare clasa care poate avea pana la 10 membri. Lucrurile de care tinerii sunt cel mai interesati sunt chestiuni legate de ceea ce presupune un job intr-un anume domeniu, ce studii sau atestate trebuie sa aiba pentru a reusi in cariera sau daca pot face stagii de pregatire in cadrul companiilor.
"Scopul principal al companiilor nu este sa recruteze tinerii, desi acest proiect poate fi vazut si ca un instrument util de recrutare. Mai important este insa schimbul de experienta pentru ca tinerii nu primesc acest tip de indrumare in scoli din partea profesorilor", a precizat Tereza Valcan, corporate affairs manager al Cosmote Romania, partener fondator a