Aproximativ 250.000 de vizitatori au participat la editia din acest an a Salonului International Auto de la Bucuresti (SIAB), gazduita de Romaero Baneasa, numar aproape identic cu cel inregistrat la editia de acum doi ani
Vanzarile de bilete la SIAB s-au ridicat la peste 1,25 de milioane de euro, care, cumulate cu cei aproximativ 3,5 milioane de euro incasati din inchirierea standurilor expozantilor, duc suma incasata in acest an de organizatorii salonului auto la peste 4,75 milioane de euro, fara a lua in calcul incasarile de pe urma parcarii.
"Rezultatul financiar al celei de-a sasea editii a Salonului International Auto de la Bucuresti a fost similar cu cel al editiei precedente", a declarat Thierry Hesse, director in cadrul AMC APIA Expo, compania organizatoare a SIAB.
Organizatorii estimau inaintea inceperii SIAB o scadere a profitabilitatii evenimentului cu 10% in comparatie cu cel din 2005, din cauza majorarii costurilor aferente noii locatii cu pana la 30%.
Numarul vizitatorilor inregistrat pana in seara de dinaintea inchiderii salonului a fost de 220.000, ieri fiind asteptati inca circa 30.000. Costul mediu de inchiriere a unui stand in cadrul SIAB a fost cuprins intre 50 si 90 de euro pe metrul patrat, potrivit organizatorilor. Astfel, din inchirierea suprafetelor pentru standuri, incasarile
s-au ridicat la peste 3,5 mil. euro, aferent unei suprafete de inchiriat de 50.000 mp, potrivit unor calcule ZF.
Porsche Romania a detinut cea mai mare suprafata inchiriata, de aproximativ 3.000 mp, pretul de inchiriere fiind de 90 euro / mp, potrivit reprezentantilor companiei.
Standul BMW, a carui suprafata a fost de 800 mp, a implicat costuri de pana la 200.000 de euro, fara a lua in calcul costul chiriei.
"Costul necesar constructiei standurilor Porsche Romania a fost de 445 de euro pe metrul patrat", a d