Dupa 7 ani de anchete, audieri, cautari ale faptasilor, arestari preventive, demisii, destituiri, procese, termene peste termene, zilele trecute dosarul Motorina s-a reintors de unde a plecat, adica la Pascani. "Dosarul Motorina a fost trimis spre rejudecare la Judecatoria Pascani, in urma admiterii apelurilor inculpatilor. Admitand apelurile inculpatilor, Tribunalul Iasi a retinut ca acestia, desi au avut aparatori alesi, nu au avut asistenta juridica asigurata pe tot parcursul judecatii cauzei in prima instanta si nu s-au luat masurile legale ce se impun pentru garantarea si respectarea dreptului la aparare al inculpatilor", a declarat Ioana Bradateanu, purtatorul de cuvant al Judecatoriei Pascani.
Precizam ca in anul 2001 au fost trimisi in judecata mai multi fosti angajati ai Depoului CFR Pascani. Conform magistratilor, Virgil Stoleru, Petrica Ichim, Aurel Birsan, Florin Daniel Garofa, Vasile Pirlea, Costache Cojocaru, Cristinel Taraboi si Ioan Sofronia au fost implicati in disparitia a 2600 tone de motorina, ulei si unsori, in valoare de 32 miliarde lei (3,2 milioane RON). Aceasta lipsa a fost descoperita in noiembrie 2000, cand din cauza unor probleme privind combustibilul, s-a apelat la stocul de rezerva. Atunci s-a observat ca toate rezervoarele erau goale. Se pare ca o parte din combustibilul furat a ajuns la diverse firme din zona Moldovei. Cercetarile si anchetele s-au intins pe durata a sase ani, timp in care dosarul s-a plimbat pe la toate instantele din Iasi si Bucuresti, fiind completat si revizuit in mai multe randuri. S-a marit si numarul persoanelor banuite a fi implicate in aceasta escrocherie de proportii, numarul celor anchetati ridicandu-se la 40. Din cate se pare insa, totul a fost in zadar, deoarece dosarul Motorina a ajuns din nou acolo de unde a plecat in anul 2001.
Dupa 7 ani de anchete, audier