Speranţe uriaşe, teste peste teste, analize de piaţă, bătălie pentru fiecare minut petrecut de client cu ochii in ecran, iată pe scurt imaginea celui mai disputat subiect al telecomunicaţiilor: mobile TV.
La Broadband World Forum Europe (Berlin, 8-11 octombrie) subiectul "mobile TV" a adunat la fiecare conferinţă dedicată numeroşi participanţi. De altfel, este una dintre problemele arzătoare pentru industrie, avănd in vedere că toate tărgurile internaţionale importante de profil din acest an (3 GSM, MILIA, Broadband Forum) au dezbătut situaţia in care se află acest domeniu, care a dezamăgit atăt jucătorii de piaţă, căt şi utilizatorii. Investiţiile au fost uriaşe, politicile de marketing agresive, iar rezultatele nu au fost cele aşteptate: limitările impuse de "bandă", mărimea ecranului terminalului, preţurile serviciilor şi lipsa conţinutului variat şi adaptat terminalului.
OPTIMISM. In cadrul unei intălniri cu presa, Johan Bergendahl, vicepreşedinte marketing Ericson, a arătat că industria aşteaptă mai mult consum video pe terminale in următoarele 6-12 luni. Creşterea consmului de mobile TV se bazează pe inmulţirea reţelelor HSDPA, servicii dedicate bazate pe interactivitate şi, nu in ultimul rănd, pe o generaţie de tineri pasionaţi de tehnologie.
Un capitol aparte este legat de publicitatea pe mobil, reprezentanţii industriei fiind convinşi că tot mai mulţi utilizatori vor accepta reclamele dacă vor fi "stimulaţi" cu multe minute gratuite, jocuri mai ieftine etc.
Consum global in creştereDin cifrele prezentate de industria telecom la evenimentul de la Berlin reiese că in acest an consumul global de mobile TV ar putea ajunge la 2 miliarde de dolari, ceea ce ar fi o dublare faţă de 2006. Analizele de piaţă sunt foarte optimiste, estimănd 16 miliarde de dolari in 2011.
Pe lăngă consumul "clasic" de infor